Uitleg inhoud advertenties van boeken gevraagd

Plaats reactie
JohnnyT68
Berichten: 2
Lid geworden op: vr nov 07, 2008 5:46 am
Locatie: Utrecht

Uitleg inhoud advertenties van boeken gevraagd

Bericht door JohnnyT68 » vr nov 07, 2008 6:12 am

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en blij dat ik een forum over oude boeken gevonden heb.

Meteen maar een vraag stellen: Bij veel antiquariaten, veilinghuizen en overige aanbieders zie ik vaak advertenties staan zoals deze:


[Amsterdam]. (Domselaer, T. van). Beschryvinge van Amsterdam, Haar eerste oorspronk uyt den Huyze der Heeren van Aemstel en Aemstellant (...). Met een Historisch verhael, vervattende 't geen in, en om de zelve, van den beginne af, tot dezen tegenwoordigen Jare 1665 is voorgevallen. Amst., M.W. Doornick, 1665, (8 ),284; (2),312; 446,(116)p., engr. frontisp., 1 fold. plan, 8 fold. plates, num. textills., contemp. overlapping vellum, 4to.- One plate repaired on fold; hinges weak and repaired w. paper; lower hinge (almost) cracked; frontisp. frayed; occas. other sm. defects. Binding rubbed. Good copy.

Kan iemand mij in het algemeen, en voor dit boek in het bijzonder, uitleggen wat die cijfers betekenen na het jaar van publicatie? Of waar ik hier meer informatie over kan vinden. Ik kom ze vaak tegen, maar kan ze slechts gedeeltelijk plaatsen.

Bij voorbaat dank en succes met het forum.

Jan
Laatst gewijzigd door JohnnyT68 op vr nov 07, 2008 9:16 am, 1 keer totaal gewijzigd.

JohnnyT68
Berichten: 2
Lid geworden op: vr nov 07, 2008 5:46 am
Locatie: Utrecht

Bericht door JohnnyT68 » vr nov 07, 2008 6:44 am

of deze:

1645, 2 parts in 1 vol., (6),286,(32); (2),21,(1) leaves, engr. portrait on title-p., contemp. overlapping vellum, 4to.

?

Professor
Site Admin
Berichten: 95
Lid geworden op: wo jul 25, 2007 12:19 am
Locatie: Europe

Bericht door Professor » vr nov 07, 2008 3:00 pm

goeie vraag,
maar voor mij lastig te beantwoorden
heeft te maken met het aantal pagina's
en tussen haakjes misschien onbedrukte pagina's

weet iemand anders het exacte antwoord?

Plaats reactie

Terug naar “Weetjes”