Hendrik Conscience : Volledige werken - Jubileum uitgave

Plaats reactie
Geronimoo
Berichten: 1
Lid geworden op: wo dec 09, 2015 10:28 am

Hendrik Conscience : Volledige werken - Jubileum uitgave

Bericht door Geronimoo » wo dec 09, 2015 11:30 am

Ik heb een reeks van 30 boeken dewelke een jubileum uitgave uitmaken van Hendrik Conscience.
Het zijn blauwe boeken met grijze rug. Op de harde voorkaft staat er in een omcirkeling een afbeelding van de auteur. Het geheel is dan ook nog volledig omkaderd, net zoals de omcirkeling en de afbeelding, in het goud. De rug is dan weer versierd met een Vlaamse leeuw in het midden met daarboven 'HENDRIK CONSCIENCE VOLLEDIGE WERKEN' en onderaan de rug : JUBILEUM UITGAVE met het nummer (van 1 tot 30).
Het uitgifte periode dateert einde 18honderd. (1897 - Office de publicité , 7. Vliergang, Brussel). Op een van de eerste bladzijden prijkt dan weer : OFFICE DE PUBLICITE - VROEGER : J.Lebègue & Cie, uitgevers - samenwerkende maatschappij. - 36 Nieuwstraat Brussel.
De hele reeks is in redelijk goede staat, op hier en daar wat rugschade na. Een 4 tal exemplaren heeft waterschade opgelopen aan de kaft.

Ik veronderstel dat dit, gezien het een jubileum uitgave betreft, een speciale uitgave betreft en mede met de leeftijd dat het toch wel wat waarde heeft.
Hoeveel echter... zou het niet weten. Kan iemand daar iets van zeggen?

Professor
Site Admin
Berichten: 95
Lid geworden op: wo jul 25, 2007 12:19 am
Locatie: Europe

Re: Hendrik Conscience : Volledige werken - Jubileum uitgave

Bericht door Professor » wo dec 09, 2015 3:33 pm

Dag Geronimo,

Ik kan er ook geen waarde van ontdekken zo gauw.

Plaats reactie

Terug naar “De waardebepaling”