Wie kan me helpen?

Plaats reactie
Rit
Berichten: 14
Lid geworden op: ma nov 05, 2007 8:16 pm

Wie kan me helpen?

Bericht door Rit » ma nov 05, 2007 8:36 pm

Dag allemaal, ik ben hier toevallig beland omdat ik info zocht over twee prachtige boeken die ik heb.
Titel: L' Album de la guerre. 1914-1919
Uitgeverij ; L'Illustration Paris.

De boeken dateren respectievelijk van 1922 en 1927.
Ze zijn in enorm goede staat, er staan prachtige foto's in!
Ze hebben een lederen kaft, geen vochtplekken, echt uitstekend bewaard.Ze wegen ook enorm veel want het zijn geen kleine boeken!
Verder wordt vermeld:Histoire photographique et documentaire reconstitueé chronologiquement a l'aide de clichés et de dessins publiés par L'Illustration de 1914 a 1921.
Edition augmenteé de Documents Inédits et comprenant de Nombreuses Reproductions en couleurs ainsi qu'un texte sommaire constituant, un veritable Précis d'Histoire.

Wie kan me helpen en stel dat ik ze wil verkopen, in deze goede staat, hoeveel zouden ze dan waard zijn?
Natuurlijk is dat dan maar een schatting, aangezien men ze eerst zou moeten bekijken maar enfin..
Bedankt alvast!
Rit

Professor
Site Admin
Berichten: 95
Lid geworden op: wo jul 25, 2007 12:19 am
Locatie: Europe

Bericht door Professor » di nov 06, 2007 10:18 pm


Rit
Berichten: 14
Lid geworden op: ma nov 05, 2007 8:16 pm

Bericht door Rit » do nov 08, 2007 3:24 pm

Ik geraak hier niet op deze website...kan je me meer info geven op een andere manier dan?
Dank je bij voorbaat.
Rit

Professor
Site Admin
Berichten: 95
Lid geworden op: wo jul 25, 2007 12:19 am
Locatie: Europe

Bericht door Professor » za nov 10, 2007 4:25 pm

naar beneden scrollen s.v.p.<br><TABLE><TR><TD>1. <A><B>L'album de la guerre 1914 / 1919.</B></A><br><font>by L'ILLUSTRATION.&nbsp;</font></TD></TR><TR><TD><B>Price:</B> USD 260.72
<BR><B>Dealer:</B> LivreRareBook, SARL Fauguet <BR><B>Description:</B> <FONT>L'illustration Paris 1930 L'Album de la Guerre - 1914-1919 - 2 volumes in-folio. Reliure editeur, demi-basane fauve, dos lisse - titre et motifs en dore; plats marron facon cuir aux fers speciaux en dore. Gardes beiges. 1325 pages L'Illustration, Histoire photographique et documentaire reconstituee chronologiquement a l'aide de cliches et de dessins publies par L'Illustration de 1914 a 1921. .dition augmentee de Documents inedits et comprenant de nombreuses reproductions en couleurs, ainsi qu'un texte sommaire constituant un veritable Precis d'Histoire. Avant-propos de Georges LECOMTE. 6 portraits photo sepia recto hors pagination en tete du tome 1, 22 et 13 feuillets hors-texte reproductions couleurs montees sur papier fort hors pagination, nombreuses photos N&B ou sepia, reproductions en noir ou en couleurs et cartes en noir; 1 carte couleurs depliante a double page montee sur onglet et un Tableau recapitulatif des cinq annees de guerre dresse par le Commandant Louis Riviere in-fine du tome 2; texte sur 2 colonnes. D'autres photos sur www.cazitel.com &nbsp;<BR><hr></TD></TR>
<TR>
<TD>2. <A><B>L'album de la guerre. 2 vol</B></A>
<br><font>by ILLUSTRATION (L')&nbsp;</font></TD></TR>

<TR>
<TD><B>Price:</B> USD 250.43
<BR><B>Dealer:</B> Abebooks, Chapitre livres anciens et rares <BR><B>Description:</B> <FONT> Hardcover L'album de la guerre 1914-1919. Paris, L'Illustration,1939, 2 vol. gr. in-4, demi-percaline rouge ed. VI-(4)-1303 pp. très nombreuses ill. en noir et en couleurs in-texte et à pleine page, certaines contrecollées, carte dépliante en couleurs, tableau chro. [Lamnay, FR, France]&nbsp;<BR><hr></TD></TR>
<TR>
<TD>3. <A><B>L'Album de la guerre 1914-1919 (2 volumes)</B></A>
</TD></TR>

<TR>
<TD><B>Price:</B> USD 245.95
<BR><B>Dealer:</B> Abebooks, La Bouquinerie <BR><B>Description:</B> <FONT> Grands et forts in-4° demi reliures cuir brun, VI+1304p. - Histoire photographique et documentaire reconstituée chronologiquement à l'aide de clichés et de dessins publiés par "L'Illustration" de 1914 à 1919 - Edition augmentée de documents inédits et comprenant de nombreuses reproductions en couleurs, ainsi qu'un texte sommaire constituant un véritable "Précis d'Histoire" - Avant-propos de Georges Lecomte - Plusieurs milliers de documents iconographiques noir & blanc et couleurs, in et hors texte - Carte en couleurs hors texte à déplier in fine - Tableau chronologique dressé par le Commandant Louis Rivière, index général - Dos frottés bon état par ailleurs. [Marseille, ., France]&nbsp;<BR><hr></TD></TR>

<TR>
<TD>4. <A><B>L'album de la guerre 1914 / 1919.</B></A>
<br><font>by L'ILLUSTRATION - Avant-propos de Georges LECOMTE&nbsp;</font></TD></TR>
<TR>
<TD><B>Price:</B> USD 178.88
<BR><B>Dealer:</B> Abebooks, A l'S.P. Rance <BR><B>Description:</B> <FONT> Hardcover Paris, L'illustration L'Album de la Guerre - 1932 - 1914-1919 - 2 volumes in-folio - Reliure éditeur, usagée- L'Illustration, Histoire photographique et documentaire reconstituée chronologiquement à l'aide de clichés et de dessins publiés par L'Illustration de 1914 à 1921- Edition augmentée de Documents inédits et comprenant de nombreuses reproductions en couleurs, ainsi qu'un texte sommaire constituant un véritable Précis d'Histoire - 6 portraits photo sépia recto hors pagination en tête du tome 1, 22 et 13 feuillets hors-texte reproductions couleurs montées sur papier fort hors pagination, nombreuses photos N&B ou sépia, reproductions en noir ou en couleurs et cartes en noir; 1 carte couleurs dépliante à double page montée sur onglet et un Tableau récapitulatif des cinq années de guerre dressé par le Commandant Louis Rivière in-fine du tome 2; texte sur 2 colonnes - 1303 pages + Table - Manque dos du T. I, mors fatigués - très frais intérieurement [BREST, Fr, France]&nbsp;<BR><hr></TD></TR>

<TR>
<TD>5. <A><B>L'album de la guerre 1914 / 1919.</B></A>
<br><font>by L'ILLUSTRATION - Avant-propos de Georges LECOMTE&nbsp;</font></TD></TR>
<TR>
<TD><B>Price:</B> USD 173.81
<BR><B>Dealer:</B> LivreRareBook, A l's.p.rance <BR><B>Description:</B> <FONT>Paris, L'illustration L'Album de la Guerre - 1932 - 1914-1919 - 2 volumes in-folio - Reliure editeur, usagee- L'Illustration, Histoire photographique et documentaire reconstituee chronologiquement a l'aide de cliches et de dessins publies par L'Illustration de 1914 a 1921- Edition augmentee de Documents inedits et comprenant de nombreuses reproductions en couleurs, ainsi qu'un texte sommaire constituant un veritable Precis d'Histoire - 6 portraits photo sepia recto hors pagination en tete du tome 1, 22 et 13 feuillets hors-texte reproductions couleurs montees sur papier fort hors pagination, nombreuses photos N&B ou sepia, reproductions en noir ou en couleurs et cartes en noir; 1 carte couleurs depliante a double page montee sur onglet et un Tableau recapitulatif des cinq annees de guerre dresse par le Commandant Louis Riviere in-fine du tome 2; texte sur 2 colonnes - 1303 pages + Table - Manque dos du T. I, mors fatigues - tres frais interieurement &nbsp;<BR><hr></TD></TR>

</TR></TABLE>

Rit
Berichten: 14
Lid geworden op: ma nov 05, 2007 8:16 pm

Bericht door Rit » ma nov 12, 2007 8:46 pm

Heel erg bedankt, nu heb ik tenminste een idee over de waarde.
Groetjes
Rit

Rit
Berichten: 14
Lid geworden op: ma nov 05, 2007 8:16 pm

Bericht door Rit » di nov 13, 2007 11:36 pm

Ik heb net een mail ontvangen van een Nederlandse antieke boekenhandelaar.
Hij is zo gul om er 25€ voor te geven!
Mooi niet dus, die boeken zijn in heel goede staat.
Er zijn geen scheuren in, de kaft is in leer, ingebonden,de boeken zijn ook niet vuil of vertonen ook geen vochtige vlekken.
Alles is compleet, zelfs de kaart achteraan zit er nog mooi bij en is in goede staat.
Enfin echt mooie waardevolle boeken en meer dan 25 euro waard, denk je niet?

Groetjes Rit

Professor
Site Admin
Berichten: 95
Lid geworden op: wo jul 25, 2007 12:19 am
Locatie: Europe

Bericht door Professor » za nov 17, 2007 1:38 am

Rit,

Voor de goede orde,
De prijzen die ik je hierboven liet zien,zijn verkoopprijzen van handelaren,
dit kun je er dus nooit voor krijgen als je dit verkoopt aan een handelaar.
De prijs die die antiquaar daarvoor bood is m.i. heel redelijk, exact datgene wat hij er rederlijkerwijs voor kan betalen zelfs.
Hij heeft het nog niet verkocht voor meer.....
staat wrsch jaren op de plank bij hem...

als je er meer voor wilt hebben moet je zelf de particulier vinden die er meer voor over heeft... ebay, marktplaats ofzo?
(en houdt de koers tussen dollar en euro in de gaten)

Rit
Berichten: 14
Lid geworden op: ma nov 05, 2007 8:16 pm

verkocht!

Bericht door Rit » di jan 08, 2008 9:28 am

Ik heb ze onderussen verkocht, bedankt voor alle tips!

Ex_Libris
Berichten: 24
Lid geworden op: ma dec 10, 2007 10:52 pm
Locatie: Eindhoven

Re: verkocht!

Bericht door Ex_Libris » di jan 08, 2008 7:34 pm

Rit schreef:Ik heb ze onderussen verkocht, bedankt voor alle tips!
Nu ben ik wel benieuwd voor hoeveel je ze verkocht hebt.

Rob

Rit
Berichten: 14
Lid geworden op: ma nov 05, 2007 8:16 pm

Bericht door Rit » di jan 08, 2008 7:46 pm

echt?
:lol:

Rit
Berichten: 14
Lid geworden op: ma nov 05, 2007 8:16 pm

Bericht door Rit » di jan 08, 2008 7:48 pm

Neen even serieus ik heb er 65€ voor gekregen, en eigenlijk was dat misschien wat te weinig maar ik had geen zin om elke keer mijn zoekertje terug omhoog te moeten zetten.
Het is een faire prijs en die man is er echt blij mee want die hield zich bezig met de Eerste Wereldoorlog zodoende waren we beiden content.
Rit

Ex_Libris
Berichten: 24
Lid geworden op: ma dec 10, 2007 10:52 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Ex_Libris » di jan 08, 2008 8:31 pm

Mooi toch zo?

:)

Rob

Plaats reactie

Terug naar “De waardebepaling”